Algemene verkoop- levering- en
betalingsvoorwaarden van Koper Computer Support
Artikel 1 Algemeen
1.1 Deze algemene voorwaarden zijn van
toepassing op alle overeenkomsten met Koper Computer Support
betreffende de verkoop, levering, betaling, reparatie en
onderhoud van computers, componenten, randapparatuur, software
en de daarmee verband houdende producten en/of diensten.
1.2 Naast deze algemene voor waarden kan Koper Computer
Support aanvullende voorwaarden hanteren die specifiek van
toepassing zijn op de soort transactie en/of aard van
werkzaamheden. De aanvullende voorwaarden maken deel uit van
onze algemene voorwaarden.
1.3 Een beroep van de afnemer op voorwaarden die niet van
toepassing zijn op deze algemene voorwaarden wordt door Koper
Computer Support niet geaccepteerd.
1.4 Een exemplaar van deze algemene voorwaarden is ten alle
tijden telefonisch aan te vragen bij Koper Computer Support.
1.5 Koper Computer Support houdt zich het recht voor deze
algemene voorwaarden te wijzigen en/of uit te breiden.
Artikel 2 Offertes
2.1 Alle offertes opgesteld door Koper
Computer Support zijn vrijblijvend, onverbindend en zolang de
voorraad strekt, tenzij anders in de offerte is vermeld.
2.2 Prijsvermeldingen op de Koper Computer Support
internetsite, eventuele folders en advertenties zijn geen
offerte.
Artikel 3 Overeenkomsten
3.1 Overeenkomsten met Koper Computer
Support komen pas dan tot stand wanneer Koper Computer Support
een bestelling of reparatie opdracht op haalbaarheid heeft
beoordeeld. Koper Computer Support heeft het recht om zonder
opgave van redenen bestellingen of opdrachten niet te accepteren
of uitsluitend te accepteren onder de voorwaarde dat de
verzending geschiedt onder rembours of na vooruitbetaling, in
welk geval de afnemer dienovereenkomstig zal worden ingelicht.
Artikel 4 Afbeeldingen
4.1 Alle afbeeldingen, tekeningen,
gegevens betreffende gewichten, afmetingen, kleuren, gegevens
met betrekking tot de toepasbaarheid van de apparatuur, in
prijslijsten, op de Koper Computer Support internetsite, in
folders, brochures en advertenties worden met de grootst
mogelijke zorg samengesteld, en gelden echter slechts bij
benadering en kunnen geen aanleiding geven tot schadevergoeding
en/of ontbinding.
Artikel 5 Prijzen en betaling
Met ingang van 1 januari 2021 valt Koper Computer Support onder de kleine ondernemersregeling en is daardoor niet meer BTW-plichtig
5.1 De artikelen van Koper Computer
Support worden geleverd tegen de prijzen die volgens offerte
zijn afgesproken. De offerte is 14 dagen geldig.
5.2 De prijzen zijn, indien anders vermeld, in
Euro's en exclusief verzendkosten.
5.3 Behoudens het geval van contante verkoop of zending onder
rembours, dient de betaling van de door Koper Computer Support
geleverde artikelen en/of diensten te geschieden binnen 8 dagen
na factuur datum tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
Na het verstrijken van 30 dagen na de factuurdatum, is de
afnemer die in gebreke blijft met tijdige betaling, zonder dat
hiervoor een ingebrekestelling vereist is, van rechtswege in
verzuim en is hij over het openstaande factuurbedrag een rente
verschuldigd van 1,5% per maand, waarbij een gedeelte van een
maand als hele maand geldt. Verder is Koper Computer Support
gerechtigd het door de afnemer verschuldigde bedrag te verhogen
met (buiten) gerechtelijke invorderingskosten, die van
advocaten, deurwaarders, interne kosten, etc. daaronder
begrepen. Worden deze kosten niet tijdig voldaan, dan zullen
die, vooruitlopend op de vaststelling van de werkelijke kosten,
voorlopig worden bepaald op een bedrag van 15% van de onbetaalde
factuur, met een minimum van € 250,00.
5.4 Door de afnemer gedane betalingen strekken steeds ter
voldoening van verschuldigde rente en kosten en vervolgens van
opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs al vermeldt
de afnemer dat de voldoening betrekking heeft op een latere
factuur.
5.5 Niet tijdige betaling geeft Koper Computer Support het
recht haar prestatie en/of andere overeenkomsten met de afnemer
op te schorten, dan wel te ontbinden, zonder dat de afnemer
recht heeft op schadevergoeding in welke wijze dan ook.
5.6 Koper Computer Support is ten alle tijden gerechtigd, op
welke wijze dan ook, te vorderen dat de afnemer voldoende
zekerheid stelt voor de betaling van de door Koper Computer
Support te verrichten prestaties.
5.7 Het is de afnemer niet toegestaan zonder toestemming van
Koper Computer Support verrekening van facturen toe te passen.
5.8 Door Koper Computer Support in behandeling genomen
reclames en/of garantieaanspraken geven de afnemer niet het
recht tot betalingsuitstel of gedeeltelijke betaling.
5.9
Cheques, wissels en vreemde valuta worden niet geaccepteerd.
5.10 Koper Computer Support hanteert met ingang van 1 januari
2021
verschillende tarieven voor particulieren, zzp-ers en
ondernemingen:
Niet BTW plichtig | ||
particulieren | € 28,00 | |
zzp-ers en kleine zelfstandigen | € 35,00 | |
ondernemers | € 40,00 | |
Adviezen over de AVG en privacy | € 50,00 |
Artikel 6 Verzending en aflevering
6.1 De goederen reizen voor risico van de
afnemer af vestiging Koper Computer Support.
6.2 Koper Computer Support is gerechtigd tot het doen van
deelleveringen.
Artikel 7 Eigendomsvoorbehoud
7.1 Koper Computer Support behoudt het
recht van eigendom voor alle door haar geleverde artikelen tot
het moment van volledige betaling van de prijs van alle door
Koper Computer Support aan de afnemer geleverde of nog te
leveren artikelen, alsmede van eventuele vorderingen voor door
Koper Computer Support ten behoeve van de afnemer in het kader
van de levering van artikelen verrichtten of nog te verrichtten
werkzaamheden en/of diensten en hetgeen Koper Computer Support
van de afnemer te vorderen mocht hebben wegens een tekortkoming
van de afnemer in de nakoming van de tussen Koper Computer
Support en de afnemer gesloten overeenkomst, daaronder begrepen
incassokosten, rente en eventuele boetes.
Artikel 8 Leveringstermijnen
8.1 Opgaven van levertijden zijn bij
benadering, tenzij anders is overeengekomen. Koper Computer
Support is voor overschrijding van de levertijd nimmer
aansprakelijk.
8.2 Overschrijding van een levertermijn geeft de afnemer
nimmer het recht tot enige vorm van schadevergoeding, op
ontbinding van de overeenkomst of welke andere actie dan ook.
Dit is slechts anders in geval van opzet of grove schuld van
Koper Computer Support of haar leidinggevend personeel of indien
de levertijd met meer dan drie maanden wordt overschreden. In
dit geval heeft de afnemer het recht de overeenkomst te
ontbinden, zonder echter aanspraak te maken op enige vorm van
schadevergoeding.
Artikel 9 Reclames
9.1 Reclames over ondeugdelijke of
onvolledige levering dienen door de afnemer binnen 8 dagen na
ontvangst van de artikelen schriftelijk - met behoorlijke
omschrijving van reden - kenbaar gemaakt te worden aan Koper
Computer Support. Na het verstrijken van deze termijn wordt
Koper Computer Support geacht haar verplichtingen correct te
zijn nagekomen en gaat Koper Computer Support er van uit dat de
afnemer de goederen en/of diensten en facturen als correct heeft
geaccepteerd.
9.2 Reclames geven aan de afnemer nimmer het recht zijn
betalingen op te schorten.
9.3 Indien een reclame door Koper Computer Support gegrond
wordt bevonden, kan Koper Computer Support overgaan tot het
volgende:
A: de factuur herzien en het
factuurbedrag dienovereenkomstig wijzigen.
B: het geleverde vervangen door een
artikel met dezelfde specificaties of te repareren waarbij de
vervangen artikelen of onderdelen aan Koper Computer Support
worden
afgegeven.
C: het geleverde terug te nemen en de
overeenkomst te ontbinden, onder restitutie van het door de
afnemer betaalde factuurbedrag zonder gehouden te zijn aan enige
vorm
van schadevergoeding.
9.4 De afnemer dient in alle gevallen Koper Computer Support
de gelegenheid te bieden tot het herstellen van eventuele
gebreken.
9.5 Software waarvan het zegel is verbroken en/of de
verpakking is geopend kan nimmer worden geretourneerd.
Artikel 10 Garantie
10.1Koper Computer Support verleent ten
aanzien van de door haar geleverde artikelen een zogenaamde "carry-in"
garantie van een (1) jaar. Artikelen worden altijd eerst
uitgebreid getest en bij een foutdiagnose (defect) worden de
meeste artikelen tegen hetzelfde artikel omgeruild, mits deze
nog leverbaar en op voorraad zijn. Voor particulieren en
bedrijven geldt een omruiltermijn van maximaal drie (3) maanden
na factuurdatum, Voor wederverkopers is deze omruiltermijn 14
dagen. Zijn artikelen niet (meer) op voorraad of niet onder deze
regeling vallen, dan gaan ze voor reparatie retour naar onze
leverancier, wij zijn dan afhankelijk van de reparatietermijn
van die leverancier. Voor wederverkopers geldt echter een
garantietermijn van zes (6) maanden, tenzij de producent een
langere garantietermijn hanteert.
10.2 Bovenstaande geldt alleen als de artikelen zijn retour
gezonden met het hiervoor bestemde 'formulier voor
retourzendingen" en indien de afnemer zich heeft gehouden aan de
bepalingen van het "formulier voor retourzendingen".
10.3 De afnemer dient de voor vervanging of reparatie in
aanmerking komende zaken voor eigen rekening en risico op te
sturen of af te leveren op het door Koper Computer Support op te
geven adres.
10.4 De afnemer kan geen beroep doen op de garantiebepalingen:
A: indien de afnemer de
zaken heeft verwaarloosd.
B: indien de afnemer
wijzigingen aan de artikelen heeft aangebracht c.q. heeft laten
aanbrengen door derden. Waaronder ook vallen reparaties die niet
door of namens
Koper Computer Support zijn verricht.
C: bij onoordeelkundig of
onzorgvuldig gebruik, verkeerde aansluitingen, verkeerde
netspanning, blikseminslag, beschadiging door inwerking van
vocht of andere van
buiten komende oorzaken of onheilen.
D: indien het apparaat
niet volgens de gebruikelijke dan wel in de gebruiksaanwijzing
omschreven wijze is onderhouden.
E: indien het apparaat
wordt gebruikt met ondergeschikte of verkeerde accessoires.
F: indien artikelen
worden teruggezonden als zijnde defect, waarbij door Koper
Computer Support echter geen defect geconstateerd kan worden.
G. Als er zich
softwarematige problemen voordoen op systemen die aangekocht
zijn zonder door Koper Computer Support geïnstalleerde software
en/of driver-software.
10.5 Door reparatie en/of vervanging van een artikel gaat de
garantietermijn niet opnieuw lopen. Op uitgevoerde reparaties
wordt drie (3) maanden garantie gegeven
Artikel 11 Handelsmerk
11.1 De fabrieks- of handelsmerken dan
wel de type- garantie- of identificatienummers of tekens, die op
de door Koper Computer Support afgeleverde zaken zijn
aangebracht, mogen niet verwijderd, beschadigd of gewijzigd
worden. Dit leidt onherroepelijk tot het vervallen van de
garantie.
Artikel 12 Aansprakelijkheid
12.1 De aansprakelijkheid van Koper
Computer Support blijft ten alle tijden beperkt tot de hoogte
van het factuurbedrag van de betreffende levering.
12.2 Voor enige directe of indirecte schade waarvoor Koper
Computer Support in deze voorwaarden de aansprakelijkheid niet
uitdrukkelijk heeft aanvaard zal Koper Computer Support niet
aansprakelijk zijn, behoudens schade veroorzaakt door opzet of
grove schuld of nalatigheid aan de zijde van Koper Computer
Support.
12.3 De afnemer vrijwaart Koper Computer Support te dezer zake
tegen alle aanspraken van derden.
Artikel 13 Overige bepalingen
13.1 In geval afzonderlijke in deze algemene voorwaarden opgenomen bepalingen geheel of gedeeltelijk hun werking zouden verliezen, zal dit geen consequenties hebben voor de geldigheid van de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden.
Deze voorwaarden gaan in per 1 oktober 2004, en zijn voor het laatst gewijzigd per 1 januari 2014.
Download de voorwaarden als een bestand